Al 25 jaar streeft Primaplan bij haar services bij projectgestuurde organisaties altijd naar volledige en optimale projectbeheersing. Wij nemen u de zorg voor de projectplanning en kostenbeheersing uit handen. Deze strategie is gebaseerd op professionaliteit, proactiviteit, maatwerk en een no-nonsense mentaliteit van onze medewerkers.

Onze ambitie is om wereldwijd erkend te worden als expert in de wereld van project control. We zijn actief op zoek naar mogelijkheden om onze werkzaamheden over de grens uit te breiden. We geloven dat deze bedrijfstak ongelimiteerde kansen biedt voor ontwikkeling.
Primaplan streeft ernaar de markt te veroveren daar waar er vraag is naar eersteklas project control service.

risico management, planning, kostenbeheersing

Planning Professionals

In control

Met 55 professionals werkt Primaplan aan planning, cost control en optimale projectbeheersing.
Als lid van uw projectteam nemen onze professionals u de zorg voor feilloze planning en kostenbeheersing uit handen. Zij werken daarbij nauw samen met uw projectmanager.

Neem contact met ons op
implementatie, integratie

Advies

Consultancy

Consultants van Primaplan zijn specialisten. Met hun kennis van en inzicht in projectstructuren implementeren en optimaliseren zij projectorganisaties, projectmanagementprocessen en projectmanagementsystemen.

Neem contact met ons op
educatie, training, kennis

Opleidingsprogramma

Kennis centraal

Onze medewerkers volgen het Primaplan Recruiting & Training Program, een specialistisch opleidingsprogramma dat wij zelf hebben ontwikkeld. Al onze senior-medewerkers zijn bovendien internationaal gecertificeerd op het hoogste niveau.
Primaplan verzorgt ook voor extern opleidingen en trainingen op het gebied van projectbeheersing.

Neem contact met ons op
optimale uitvoering

Software ontwikkeling

Standaard en tailormade

Primaplan installeert en integreert projectcontroltools in kleine en grote ICT-omgevingen.
Onze technisch consultants maken en implementeren ook tailormade ICT-oplossingen. We ontwikkelen software voor grafische presentaties, zoals S-curves, muurkranten en risico-inventarisaties.

Neem contact met ons op

Binnen deze sectoren hebben we onze sporen verdiend

Primaplan petrochemie

(Petro-)Chemische industrie

Primaplan Infrastructuur

Bouw & Infra

Primaplan

Engineering 

windmolen, energie

Energy & Renewables

Primaplan advies

Project Control Consultancy

Opslag

Primaplan farmacie

Food & Pharma

Primaplan staal

Zware industrie

Ons team

We staan voor u klaar! 

Vacatures

Aankomend Project Planning Professional

Per direct zijn wij op zoek naar een aantal aankomende Project Planning Professionals (maximaal 8 jaar werkervaring) die na het volgen van  een interne opleiding als volwaardig planner op diverse, veelal langdurige projecten zullen worden ingezet. De vacature betreft een fulltime dienstverband.

Functie omschrijving

Als Project Planning Professional zal je de start en voortgang van een project op een zo efficiënt mogelijke wijze ondersteunen, vaak zijn dit projecten in de industrie, farmacie en petrochemie.

Hoofdtaken 

  • Ondersteuning bij het opstellen en verwerken van projectplanning; 
  • Ondersteuning bij het opstellen, verwerken en bijhouden van de voortgangsrapportage; 
  • Ondersteuning bij analyse van de voortgang; 
  • Ondersteuning bij registreren/archiveren van projectplanning en rapportages. 

Bijkomstige werkzaamheden 

  • Opstellen, bijwonen, notuleren en bewaken van afspraken en acties van regulier structureel overleg; 
  • Onderhouden van contacten met projectleiders, werkvoorbereiders en disciplineplanners; 
  • Overleg met collega Planners en het zoeken naar de beste oplossing omtrent eventuele geschilpunten onder leiding van Senior of Hoofd Planning;
  • Bijdrage kunnen leveren van preventieve en corrigerende maatregelen aan projectleiders, werkvoorbereiders en disciplineplanners met betrekking tot voortgang en prognose van de voortgang. 

Verantwoordelijkheden 

  • Op de hoogte zijn van voortgang en ontwikkelingen; 
  •  Bekend zijn met werkmethodiek en bijbehorende activiteiten; 
  • Indien gewenst voortgang kunnen geven, wijzigingen aan kunnen communiceren met de interne organisatie over het reilen en zeilen in het werkgebied, inclusief raakvlakken.
  • Arbeidsomstandigheden
    De werknemer moet om kunnen gaan met de volgende hulpmiddelen bij het verrichten van de taken: Computer, planningsprogramma, telefoon, ondersteuning vanuit het bedrijf.
  • Het werk wordt in een kantooromgeving verricht. Meestal gedetacheerd bij opdrachtgevers. 
  • De taken kunnen, bij uitzondering, risico's voor de gezondheid met zich mee brengen. Dit is afhankelijk naar welk bedrijf je gedetacheerd wordt (bijv. bij Petrochemie). 
  • Er moet snel en onder druk gewerkt kunnen worden 

Arbeidsverhoudingen 

  • De medewerker dient verantwoording af te leggen aan de Managing Director. Bij detachering kan dat per opdrachtgever variëren. 
  • Er hoeft geen leiding te worden gegeven. 
  • Per opdrachtgever zal verschillen of en met wie er samengewerkt wordt.

Functie-eisen

  • HBO Bouwkunde, Civiele techniek, Werktuigbouwkunde, of een andere technische opleiding, eventueel aangevuld met cursussen in het vakgebied; 
  • Ervaring met projectmatig werken (of kennis van); 
  • Technisch inzicht
  • Communicatief vaardig; 
  • Ervaring met Primavera en/of MS projects is een pre 
  • Teamspeler

Kandidaten met werk- en/of stage-ervaring bij Rijkswaterstaat worden met oog op toekomstige projecten van harte uitgenodigd om te solliciteren. 

Kandidaten woonachtig te Belgie zijn in het kader van lopende/toekomstige projecten eveneens van harte welkom.

Arbeidsvoorwaarden

  • De vacature betreft een fulltime dienstverband
  • Je geniet een uitstekend salaris afhankelijk van je werkervaring en opleiding 
  • Interne begeleiding 
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden

Solliciteer  

Medior Project Planning Professional

Functie omschrijving

Als Medior Project Planning Professional zal je bij één van onze opdrachtgevers worden gedetacheerd. De doelstelling van de functie is de start en voortgang van een project op een zo efficiënt mogelijke wijze te begeleiden

Hoofdtaken

  • Het opstellen en verwerken van de projectplanning;
  •  Het opstellen, verwerken en bijhouden van de voortgangs­rappor­tage;
  • Het analyseren van de voortgang;
  • Het opstellen en onderhouden van de resource planning;
  • Het bijhouden van de projectregistratie en het archief;
  • Het hanteren van de kwaliteitsnorm;
  • Het ondersteunen bij het opzetten van de cost control.

Bijkomstige werkzaamheden

  • Het opstellen, bijwonen, notuleren en bewaken van de afspraken en acties van regulier structureel overleg;
  • Het onderhouden van de contacten met projectleiders, werkvoorbereiders en discipline­planners;
  • Overleg met collega planners en het zoeken naar de beste oplossing omtrent even­tuele geschilpunten onder leiding van de Senior Project Planning Professional of de Principal Project Planning Professional;
  • Een bijdrage kunnen leveren van preventieve en corrigerende maatregelen aan de pro­ject­leiders, werkvoorbereiders en disciplineplanners met betrekking tot de voortgang en prognose van de voortgang;
  • Deelnemen aan intern planningsoverleg;
  • Deelnemen aan overleg tussen de opdrachtgever en de opdrachtnemer;
  • Het verzamelen van relevante informatie die betrekking hebben op de planning.

Verantwoordelijkheden

  • Op de hoogte zijn van de voortgang en ontwikkelingen;
  • Bekend zijn met de werkmethodiek en de bijbehorende activiteiten;
  • Ieder moment de voortgang kunnen geven, wijzigingen kunnen aantonen en uitleg kunnen geven omtrent prognoses, omgang en toepassing van de planning in de praktijk;
  • In voldoende mate formeel en informeel kunnen communiceren met de interne organi­satie over het reilen en zeilen in het werkgebied, inclusief de raakvlakken.
  • Het beheren van de project planning.

Functie-eisen

  • MBO+/HBO-niveau aangevuld met cursussen op het vakgebied;--Ervaring met Primavera en MS Project;
  • Ervaring met projectmatig werken;
  • 2-4 jaar ervaring met planningen binnen projecten; 
  •  Analytisch denkvermogen;
  • Proactief;
  • Logisch kunnen rederneren, creatief, probleemoplossend en stressbestendig zijn;
  • Teamspeler;
  • Goede communicatieve vaardigheden;
  • Goede beheersing van de Nederlandse en de Engelse taal in woord en geschrift.

Solliciteer

Senior Project Planning Professional

Functie omschrijving

Als Senior Project Planning Professional zal je bij één van onze opdrachtgevers worden gedetacheerd. De doelstelling van de functie is de opdrachtgever adviseren hoe een project op een zo efficiënt mogelijke wijze is uit te voeren.

Hoofdtaken

  • Het opstellen en verwerken van de projectplanning;
  • Het opstellen en verwerken van de voortgangs­rappor­tage;
  • Het analyseren van de voortgang;
  • Adviseren over de kosten;
  • Het opstellen en verwerken van de resource planning;
  • Het opzetten van de cost control;
  • Het ondersteunen bij de risicoanalyse;
  • Het opstellen en bijhouden van de projectregistratie en het archief;
  • Het hanteren en handhaven van de kwaliteitsnorm;
  • Ondersteuning bieden bij het opstellen of weerleggen van claims;
  • De leiding hebben over het project.

Bijkomstige werkzaamheden

  • Het opstellen, bijwonen, notuleren en bewaken van afspraken en acties van regulier structureel overleg;
  • Het onderhouden van de contacten met projectleiders, werkvoorbereiders en discipline­planners;
  • Overleggen met de overige Senior Project Planning Professionals en het zoeken naar de beste oplossing omtrent even­tuele geschilpunten;
  • Adviseren over preventieve en corrigerende maatregelen aan pro­ject­leiders, werkvoorbereiders en disciplineplanners met betrekking tot de voortgang en prognose van de voortgang;
  • Coördinatie van de planning van conditionerende activiteiten en samenvoegen tot de integrale planning;
  • Deelnemen aan het overleg tussen de opdrachtgever en de opdrachtnemer;
  • Deelnemen aan intern planningsoverleg;
  • Functioneel aansturen van Planning Engineers en Aspirant Planning Engineers;
  • Het verzamelen van relevante informatie die betrekking hebben op de planning.

Verantwoordelijkheden

  • Op de hoogte zijn van de voortgang en ontwikkelingen;
  • Bekend zijn met de werkmethodiek binnen de regio en de bijbehorende activiteiten;
  • Ieder moment voortgang kunnen geven, wijzigingen kunnen  aantonen en uitleg kunnen geven omtrent prognoses, omgang en toepassing van de planning in de praktijk;
  • In voldoende mate formeel en informeel kunnen communiceren met de interne organi­satie over het reilen en zeilen in het werkgebied, inclusief de raakvlakken;
  • Het beheren van de projectplanning/cost control, eventueel in samenwerking met ander Project Planning Professionals

Functie-eisen

  • Minimaal HBO, aangevuld met cursussen op het vakgebied;
  • Ervaring met Primavera, MS Project en/of andere planningspakketten;
  • Minimaal 5 jaar ervaring met planning binnen projecten (in verschillende sectoren);
  • In het bezit van PMI-SP certificering;
  • Analytisch denkvermogen;
  • Pro-actief;
  • Leidinggevende capaciteiten;
  • Commerciële instelling;
  • Logisch kunnen redeneren, creatief, probleemoplossend en stressbestendig zijn;
  • Teamspeler;
  • Goede communicatieve vaardigheden;
  • Goede beheersing van de Nederlandse en de Engelse taal in woord en geschrift;
  • Ervaring met complexe infrastructurele projecten.

Solliciteer

Cost Controller

Functie omschrijving

Als Cost Controller zal je bij één van onze opdrachtgevers worden gedetacheerd. De doelstelling van de functie is de start en voortgang van een project op een zo efficiënt mogelijke wijze te begeleiden.

Hoofdtaken

  • Het opstellen en verwerken van de begroting;
  • Het opstellen van de SAP structuur conform begroting;
  • Het opstellen, verwerken en bijhouden van de voortgangs­rappor­tage;
  • Het opstellen en bijhouden van de cost control sheet;
  • Het analyseren van de voortgang;
  • Het onderhouden van de workflow van aanvragen tot bestelling in SAP (ATB);
  • Het bijhouden van de projectregistratie en het archief van control sheets en rapportages;
  • Het hanteren van de kwaliteitsnorm;

Bijkomstige werkzaamheden

  • Het opstellen, bijwonen, notuleren en bewaken van de afspraken en acties van regulier structureel overleg;
  • Het onderhouden van de contacten met projectleiders, estimators en procurement;
  • Overleggen met collega’s van de Project Control afdeling en het zoeken naar de beste oplossing omtrent eventuele geschilpunten onder leiding van een Senior Cost Controller en/of Project Controller;
  • Een bijdrage kunnen leveren van preventieve en corrigerende maatregelen aan de projectleiders, estimators en procurement met betrekking tot de voortgang en prognose van de voortgang;
  • Deelnemen aan intern kostenoverleg;
  • Deelnemen aan overleg tussen de opdrachtgever en de opdrachtnemer;
  • Het verzamelen van relevante informatie die betrekking heeft op de kostenbewaking van het project.

Verantwoordelijkheden

  • Op de hoogte zijn van de voortgang en ontwikkelingen;
  • Bekend zijn met de werkmethodiek en de bijbehorende activiteiten;
  • Ieder moment de voortgang te kunnen geven, wijzigingen kunnen aantonen en uitleg kunnen geven omtrent prognoses, omgang en toepassing van de control sheet en rapportages in de praktijk;
  • Opereert zelfstandig op het eigen werkveld of ondersteunt de Senior Cost Controller bij complexere zaken;
  • In voldoende mate formeel en informeel kunnen communiceren met de interne organi­satie over het reilen en zeilen in het werkgebied, inclusief de raakvlakken.

Functie-eisen

  • Minimaal MBO niveau, aangevuld met cursussen op het vakgebied;
  • Ervaring in projectmatig werken;
  • Ervaring met begrotingen binnen projecten (bij voorkeur ervaring met Excel en SAP);
  • 2-4 jaar werkervaring;
  • Analytisch denkvermogen;
  • Proactief;
  • Logisch kunnen redeneren, creatief, probleemoplossend en stressbestendig zijn;
  • Teamspeler;
  • Goede communicatieve vaardigheden;
  • Goede beheersing van de Nederlandse en de Engelse taal in woord en geschrift.

Solliciteer

Contact

Primaplan PCS BV
Cypresbaan 37 
2908 LT Capelle a/d IJssel
Nederland

T +31(0)104425197
info@primaplan.nl
personeelszaken@primaplan.nl

Kamer van Koophandel
Handelsregister Rotterdam nr: 24196253
BTW nr: NL NL 802034123B01

Algemene voorwaarden Primaplan PCS BV

Primaplan België BVBA
Klein Eyssel 42
2328 Meerle
België

T +32(3)2848884
info@primaplan.be

BTW nr: BE.0633.874.808

Bank gegevens: RABO Bank Berchem
IBAN: BE04173502118331

Algemene voorwaarden Primaplan België BVBA

 

 

 

Heb je vragen of opmerkingen? Neem gerust contact met ons op.

Versturen

© Primaplan 2017                         Login medewerkers